Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę
internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i
treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki
włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie
plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkanych (firmy, instytucje, itp)
Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkanych (firmy, instytucje, itp)
poniedziałek, 9 września 2024
Szanowni Państwo ,
informujemy, że Związek Gmin Krajny, tak jak dotychczas, organizuje odbiór odpadów z nieruchomości niezamieszkanych. Nie są planowane zmiany w tym zakresie.
W związku z pojawiającymi się licznymi wątpliwościami dotyczącymi obowiązków właścicieli nieruchomości niezamieszkanych spowodowanych zarówno korespondencją kierowaną przez firmę odbierającą odpady komunalne jak i komunikatem Związku Gmin Krajny w trybie art. 6c ust. 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej jako ucpg), wyjaśniamy:
Zgodnie z zapisami art. 5 ucpg obowiązkiem właścicieli nieruchomości (dzierżawców, zarządców) jest wyposażenie nieruchomości w odpowiednie pojemniki/worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych oraz pozbywanie się zebranych odpadów komunalnych w sposób zgodny z przepisami ustawy i przepisami odrębnymi. W przypadku uczestnictwa w systemie Związku Gmin Krajny wyposażenie w pojemniki zostało przejęte i jest realizowane przez Związek już od roku 2013.
Właściciele nieruchomości niezamieszkanych, którzy gospodarowanie odpadami komunalnymi powierzyli Związkowi Gmin Krajny i chcą pozostać w tym systemie nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań.
Dodatkowo, jeżeli Państwa deklaracja nie obejmuje wszystkich 5 frakcji odpadów (papier, tworzywa sztuczne, szkło, bio, zmieszane), konieczna będzie jej zmiana najpóźniej z dniem 1 kwietnia 2025 r.
O szczegółach właściciele nieruchomości będą informowani z odpowiednim wyprzedzeniem.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z Biurem Związku (tel. 67 353 39 41 wew. 10, e-mail: biuro@zgk.zlotow.pl bądź osobiście w biurze przy ul. Wawrzyniaka 4A w Złotowie, pokój nr 2).